Всеукраїнська інтернет-олімпіада
з фізики
ІІ (заочний) тур
2014 рік
9
клас
Шановні дев'ятикласники!
Перед Вами завдання інтернет-олімпіади з фізики для учнів 9-х класів .
Необхідно підготовити розв'язки цих 5-ти задач в електронному вигляді та відіслати за адресою
Необхідно підготовити розв'язки цих 5-ти задач в електронному вигляді та відіслати за адресою
http://osvitaodessa.org/?mod=internet_olimp.
1. У посудині, до якої налито дві рідини – вода та гас, плаває пластмасовий кубик. При цьому дві грані кубика горизонтальні. Кубик повністю занурений у рідину. Густина пластика ρп = 0,9 г/см3. Для того щоб занурити цей кубик повністю у воду так, щоб верхня грань булла на межі розділу двох рідин, необхідно виконати роботу А = 25 мДж. Чому дорівнює довжина ребра кубика? Силу тертя кубика об рідину не враховувати.
В сосуде, в котором налиты две жидкости – вода и керосин, плавает пластмассовый кубик. При этом две грани кубика горизонтальны. Кубик полностью погружен в жидкость. Плотность пластика ρп = 0,9 г/см3. Для того чтобы погрузить этот кубик полностью в воду так, чтобы верхняя грань оказалась на границе раздела двух жидкостей, необходимо совершить работу А = 25 мДж. Чему равна длина ребра кубика? Силу трения кубика о жидкость не учитывать.
2. З якою найбільшою швидкістю може йти людина під дощем, щоб краплі дощу не падали на ноги, якщо він тримає парасольку на висоті h = 2 м і край парасольки виступає вперед на а = 0,3 м. Вітру немає; швидкість крапель v =8 м/с.
С какой наибольшей скоростью может идти человек под дождем, чтобы капли дождя не падали на ноги, если он держит зонт на высоте h = 2 м и край зонта выступает вперед на а = 0,3 м. Ветра нет; скорость капель v =8 м/с.
3. До ртутного термометра на рівні поділки tx = 30°С прикріплений маленький нагрівач, температура якого підтримується постійною та рівною 500° С (див. мал.). Через деякий час стовпчик ртуті проходить через поділку t0 = 20°С із швидкістю vo= 0,1град/с. Знайдіть, через який час температура ртуті досягне 26°С, вважаючи теплопровідність ртуті набагато більшою за теплопровідність скла. Теплоємністю скла можна знехтувати, а тепловий потік від нагрівача до ртуті вважати пропорційним різниці температур.
К ртутному термометру на уровне деления tx = 30°С прикреплен маленький нагреватель, температура которого поддерживается постоянной и равной 500° С (см. рис.). Через некоторое время столбик ртути проходит через деление t0 = 20°С со скоростью vo= 0,1град/с. Найдите, через какое время температура ртути достигнет 26°С, считая теплопроводность ртути во много раз большей чем теплопроводность стекла. Теплоемкостью стекла можно пренебречь, а тепловой поток от нагревателя к ртути считать пропорциональным разности температур.
4. Яка видержка потрібна при фотографуванні креслення з лінійним збільшенням K1, якщо при фотографуванні із збільшенням K2 встановлюється видержка t2?
Какая выдержка нужна при фотографировании чертежа с линейным увеличением K1, если при фотографировании с увеличением K2 устанавливается выдержка t2?
5. Налийте у скляний тонкостінний стакан добре
прокип’ячену воду при температурі 70°С.
Зверху стакан закрийте пінопластовою кришечкою з термометром.
1. Проведіть вимірювання зміни протягом часу
температури води у стакані при її охолодженні. Побудуйте графік отриманої
залежності.
2. Додайте невелику кількість кухонної солі у гарячу воду та знову проведіть дослідження, як і у пункті 1. 3. Проведіть серію вимірювань для різних концентрацій солі.
4. Розробіть методику, яка дозволяє знайти залежність питомої теплоємності сольового розчину від його концентрації.
5. Поясніть отримані результати.
Налейте в стеклянный тонкостенный стакан хорошо прокипяченную воду при температуре 70°С. Сверху стакан закройте пенопластовой крышечкой с термометром1. Проведите измерения изменения с течением времени температуры воды в стакане при ее охлаждении. Постройте график полученной зависимости.
2. Добавьте небольшое количество поваренной соли в горячую воду и вновь проведите исследования, как и в пункте 1.
3. Проведите серию измерений для различных концентраций соли .
4. Разработайте методику, позволяющую найти зависимость удельной теплоемкости солевого раствора от его концентрации.
5. Поясните полученные результаты.
P.S. Читаємо обов'язково російський варіант, а потім український, і лише після цього прагнемо розв'язати задачі.
БАЖАЮ УСПІХУ!